Zabiegi wykonane preparatem Botox to metoda, która likwiduje problemy wywołane przez kurczenie mięśni. Botox powoduje rozluźnienie mięśni odpowiedzialnych za powstawanie zmarszczek i działa jedynie w obrębie mięśni do których został wstrzyknięty, podczas gdy pozostałe mięśnie funkcjonują jak przed ostrzyknięciem.

W rezultacie wygładzają się zmarszczki a wyraz twarzy jest młodszy i pogodniejszy.

Botox można stosować jako profilaktykę tworzenia się zmarszczek wtedy należy rozpocząć działanie w momencie gdy nie są jeszcze wyraźnie widoczne – czyli u osób młodych. W ten sposób opóźnimy ich powstanie.

Polecamy tę metodę dla osób z żywą, silną mimiką. To obecnie najskuteczniejsza terapia przeciwzmarszczkowa.

U osób dojrzałych zastosowanie Botoxu jest bardziej spektakularne, ponieważ wygładza zmarszczki już istniejące. W przypadku zmarszczek bardzo głębokich czasami występuje konieczność dodatkowego wypełnienia ich np: kwasem hialuronowym.

Zastosowanie Botoxu:

• uniesienia opadających kącików ust
  • zmarszczek poprzecznych czoła
  • zmarszczek “palacza” wokół ust
  • zmarszczek pionowych między brwiami
  • “kurzych łapek” – wokół oczu
  • uniesienia powiek

Przeciwwskazania:

• choroba nowotworowa
  • choroby przewodnictwa nerwowo-mięśniowego
  • ciąża, okres laktacji
  • czynna opryszczka
  • miejscowe infekcje skóry
  • nadwrażliwość na składniki preparatu
  • niektóre schorzenia o podłożu autoimmunologicznym
  • przyjmowanie leków zmniejszających krzepliwość krwi
  • zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego
  • schorzenia neurologiczne i autoimmunologiczne
  • zakażenia i nowotwory skóry
  • stosowanie leków: aminoglikozydy, aminochinolony, D-penicylamina, cyklosporyna, tubokuraryna, sukcynylocholina, linkomycyna

Przebieg zabiegu:

Toksyna botulinowa podawana jest punktowo za pomocą cienkiej igły. U osób wrażliwych na ból przed zabiegiem aplikowane jest znieczulenie w postaci kremu. Cały zabieg trwa od 15 do 30 minut. W dniu poddania się zabiegowi z zastosowaniem botoksu nie zaleca się korzystania z sauny, masowania miejsc poddawanych iniekcji, uprawiania forsownych ćwiczeń fizycznych, spożywania alkoholu i palenia papierosów przez 4h od wykonania zabiegu. Pierwsze efekty można zauważyć już po 3-5 dniach od zabiegu, a pełne działanie następuje po 10-14 dniach.

W naszym gabinecie stosujemy również botoks w leczeniu nadpotliwości w obrębie pach, rąk, stóp oraz czoła.